Friday, July 6, 2018

Resurse

Salutare oameni buni

Săptămâna aceasta cineva mi-a pus întrebarea: „Care sunt resursele mele?”. Fără nici o ezitare am răspuns că în primul rând resursa mea sunt eu. Și, deși uneori tind să uit asta, cred cu tărie că eu sunt cea mai importantă resursă a mea. Tu ce crezi? Ești o resursă pentru tine? Eu cred că toți suntem resurse personale foarte puternice. Ca adulți, stă în puterea noastră să ne alegem viața. Cel puțin aceasta este părerea mea. De asemenea, și convingerile mele sunt o resursă pentru mine. De exemplu, una dintre convingerile mele poate fi „Nu lăsa pe mâine ce poți face azi!”. Dacă nu este dusă la extrem această convingere a mea poate fi extrem de utilă.
   O altă resursă egal de importantă sunt ceilalți. Omul din fața mea este oglinda mea. Am observat că în funcție de ceea ce dau eu în exterior, primesc înapoi (exact ca o reflexie). Dacă ceea ce ofer este de natură pozitivă, zâmbete (așa cum vorbeam și în articolul de acum câteva zile), vorbe bune, pline de dragoste, compasiune, acceptare necondiționată, înțelegere, iertare, și altele de acest gen, atunci și ceea ce primesc este din acest registru. Bineînțeles că și reversul este valabil.
   Ca resursă pot fi și discuțiile cu ceilalți, sfaturile pe care le primesc, sau pur și simplu faptul că cineva vorbește este o resursă însemnată pentru mine, deoarece consider că pot învăța câte ceva de la oricine. De exemplu, baiatul meu care nu are încă 2 ani mă învață foarte multe. Și, deși înainte obișnuiam să judec omul după aparențe, după haina pe care o poartă, după cum se afișază în societate, acum sunt recunoascătoare pentru că am înțeles că nu haina este importantă, ci omul. Mulțumesc pentru asta grupului de autosuport Tulburări Alimentare Anonimi. Am învățat foarte multe din întâlnirile care au avut loc la Mănăstirea Radu Vodă.
   De asemenea, o resursă importantă o reprezintă natura, împreună cu mediul înconjurător. Chiar dădeam exemplul, în discuția noastră, că pot învăța din orice dacă asta decid. Dacă mă împiedic de ceva, pot învăța ca data viitoare să fiu mai atentă cum și pe unde calc. Din tot ceea ce ni se întâmplă putem învăța ceva. Din orice. Și aici sunt incluse și experiențele vieții mai puțin plăcute. Este, așa cum am spus mai sus, o alegere a modului în care mă raportez la experiența respectivă. Termenul folosit în ultima vreme destul de des este de a ne „învăța lecția” din situația dată.
    Toate aceste resurse le-am folosit atât pentru mine, cât și pentru ceilalți. De exemplu, faptul că acord timp blogului, și scriu despre mine și experiențele mele, poate să ajute anumite persoane. Acesta este un mod în care eu activez resursele mele în favoarea celorlalți.
   Sunt convinsă că pe măsură ce trece timpul apar noi resurse în viața mea și știu că o să fiu acolo prezentă să le folosesc atât pentru mine, cât și pentru voi.
   Acestea fiind spuse, vă mulțumesc, vă sunt extrem de recunoscătoare, și vă îndemn să vă răspundeți și voi la întrebările din acest articol.
   Să avem o zi uluitoare!

No comments:

Post a Comment