Tuesday, July 3, 2018

Zâmbește

Salutare oameni dragi

Gândindu-mă la nevoile mele astăzi mi-a venit în minte să zâmbesc. Chiar atunci când citești acest cuvânt, observă-te. Zâmbești? Să zâmbim este atât de valoros, și ne simțim așa de bine când o facem, că este de mirare că uităm să zâmbim. De asta am considerat că este cu adevărat important să vă reamintesc, așa cum mi-am reamintit și mie, să zâmbiți cât de des puteți.
   Urmăriți-vă! Întoarceți-vă atenția către interior! :) O frază atât de banală, dar cu multiple beneficii. Eu când zâmbesc simt că mi se relaxează o mulțime de mușchi, printre care cei din zona frunții, fața în general, dar și alți mușchi din corp. Când zâmbesc parcă îmi vine și să respir mai profund. Am o stare generală mai bună, simt mai multă toleranță, parcă grijile nu mai sunt atât de importante. Și, unul dintre beneficiile majore ale zâmbetul este cel al dăruirii.
   Dăruiți astăzi cuiva un zâmbet! :D Datorită neuronilor oglindă, atunci când zâmbim și cel din fața noastră zâmbește. Și chiar dacă vorbim la telefon, zâmbetul „se transmite”. Astfel, 2 persoane ajung să se simtă mai bine. Simțindu-mă mai bine, reduc fricile, stresul de care tot vorbește lumea, asigurându-mi astfel o stare de sănătate mai bună.
   Cred că este important să zâmbim chiar dacă o facem într-un mod fals la început. „Creierul” nostru nu poate face diferența, el doar ajută la eliberarea de endorfine, serotonină, ceea ce ne dă o stare de bine. În plus, zâmbetul ne ajută să avem mai multă încredere în noi. Eu personal mă simt mai încrezătoare atunci când zâmbesc, și cred că acest lucru face ca și ceilalți să aibă mai multă încrederre în mine.
   Dacă vreți și un articol despre asta, vă recomand: Adrienne Wood et al.,Trends in Cognitive Sciences 20, 227 - 240 (2016).
   Citind acum câte ceva despre zâmbet am aflat că zâmbetul este prima expresie facială dezvoltată, bebelușii zâmbind încă din burta mamei. Și este plin internetul de: „un zâmbet produce tot atâta stimulare a creierului ca 2000 de batoane de ciocolată”, sau primirea unei sume de 25000$, iar copii ajung să zâmbească chiar până de 400 de ori pe zi :D Asta înseamnă fericire adevărată, autentică. Se pare că adulții zâmbesc în medie de 20 de ori pe zi. :) (Nu am găsit sursa, toate articolele găsite menționează numai - „niște cercetători britanici”)
   Să avem o zi plină de zâmbete!

No comments:

Post a Comment